Wat mijn klanten zeggen
“Alles wat niet-tandheelkunde gerelateerd is, draait nu beter. De backoffice heeft goede begeleiding gekregen, en ik merk dat ik zelf ook makkelijker communiceer met mijn team.
Mariëtte praat makkelijker en weet dingen goed over te brengen aan de medewerkers. Ze zorgt voor meer structuur in de praktijk en leert ons hoe we beter met elkaar kunnen omgaan.
Ze zorgt voor meer structuur en helpt je om beter met je team om te gaan. Het is een verbetering voor de praktijk die echt het verschil maakt.”
“Hoe ga ik om met mijn team, hoe geef ik goed leiding, hoe komen we met het hele team op een hoger plan. Ik zit er meer bovenop, ik ga er sneller mee aan de gang, ik benoem het sneller, ik spreek mensen sneller aan in plaats van het te lang laten lopen en pas als het geëscaleerd is hiermee aan de gang gaan.”
“Voorheen waren de behandelkamers en de backoffice en receptie eigenlijk twee losse onderdelen. Nu is er meer contact en samenwerking tussen deze afdelingen. Dit heeft geleid tot een betere organisatie en een prettiger werksfeer.
Mariëtte brengt veel ervaring mee en weet precies wat ze moet doen om de praktijk vooruit te helpen. Soms was haar aanpak wat wij noemen ‘freestylen’, maar dat paste juist goed bij wat we nodig hadden.”
“De begeleiding van Mariëtte is voor mij heel motiverend. Ik ben er het meest dankbaar voor dat ik blije patiënten heb, aan wie ik uitgebreide zorg kan leveren, dat ik behandelingen kan doen die ik leuk vind en dat ik daarbij ook een goede omzet haal. In het afgelopen halfjaar maak ik 35% meer omzet dan hetzelfde halfjaar vorig jaar. En die combinatie, dat is superleuk om te doen.
“Wat me het meest is bijgebleven, is hoe Mariëtte ons meer als een team liet werken. Ze zorgde ervoor dat we ons verantwoordelijk voelen voor onze taken en dat we echt samenwerken in plaats van allemaal ons eigen ding te doen.”
Ook de patiënten profiteren van de nieuwe, gestructureerde werkwijze. “Voorheen moesten we vaak even snel heen en weer rennen om iets uit een andere kamer vandaan te pakken. Nu hebben we de zaakjes gewoon goed op orde in de kamers en de patiënt merkt niets van de organisatie erachter. Het werkt gewoon beter en fijner. Er is een positieve sfeer binnen het team en dat straalt ook af op de patiënten. Onze praktijk komt nu veel professioneler over.”
“Mijn personeel groeit. Niet alleen in wat ze kunnen in de stoel, maar in communicatie onderling, in samenwerking, in verantwoordelijkheid nemen, in communicatie met de patiënt. Het is gewoon heel veel leuker.”
“Voorheen stelde ik geen takenlijsten op en liet ik me vaak overweldigen door onverwachte zaken. Dankzij Mariëtte’s advies plan ik mijn dagen nu beter en laat ik ruimte voor onverwachte gebeurtenissen. Mijn werk is nu veel gemakkelijker, en ik denk nu meer in oplossingen dan in problemen.
Daarnaast heb ik ook geleerd om mijn mening te geven en collega’s aan te sturen wanneer dat nodig is. Dit maakt mijn rol niet alleen duidelijker, maar zorgt er ook voor dat ik een bijdrage kan leveren aan de verbetering van de praktijk.
We zijn nu meer een team dan voorheen. Mensen reageren sneller via de app en e-mail, en zijn actiever aanwezig bij vergaderingen. Dit alles draagt bij aan een betere samenwerking.”
“Het traject met Mariëtte heeft me meer inzicht in mezelf gegeven, maar ook in mijn collega’s. Waarom reageren mensen zoals ze reageren? Wat maakt dat iemand reageert zoals hij reageert? Wat zijn de drijfveren van anderen en wat vinden ze belangrijk? Dit geeft meer begrip.
We hadden via via gehoord dat Mariëtte hier goed in is. Ze weet waar ze mee bezig is. Ze creëert een veilige sfeer waarin iedereen tot zijn recht komt. Je gaat eerst dieper op je eigen karakter in en daarna ga je bij elkaar kijken waar iedereen zijn sterke en zwakke punten liggen en wat triggers zijn. Mariëtte begeleidt het zo dat je in verbinding komt en blijft met elkaar.”
“Zorg en sales gaat niet echt samen, maar het kan zeker samen. Allez je kan die tools zeker meenemen, omdat je anders de patiënt de optimale zorg ontzegt doordat je de vaardigheden niet hebt.”
“Een veilig gevoel onderling op de werkvloer. Alles mag gezegd worden. Zowel tegen de tandarts als de collega’s onderling.”
“Vol passie en enthousiasme vertelt Mariëtte over haar visie van de optimale tandheelkundige zorg. Ik ben blij dat ik de kans heb gekregen om de training van Mariëtte aan de start van mijn carrière te volgen!”
“De teamtraining cultuur is een mooie kans om samen te groeien. Mariette volgt het proces en zoemt in waar nodig. Er komt meer inzicht in wat belangrijk is voor jou als medewerker en wat er gebeurt als dit breder gedragen wordt in de cultuur van de praktijk. Dit verbindt en omdat het nu handen en voeten krijgt is het makkelijker te benoemen en elkaar hieraan te herinneren. Dit schept plezier in de samenwerking.
De neuzen staan dezelfde kant op en hobbels zijn makkelijker te nemen. Een hobbel is geen hobbel meer, maar een kans op groei. In een veilige bedding ga je tijdens de training met elkaar aan de slag en de uitkomst is altijd verrassend.”
“Als je niet echt ondernemer bent, draag je misschien wel zorg voor je patiënt maar als je echt iets groots wilt veranderen, dan kan je dat niet alleen doen.”
Wat heeft deze training jou gebracht?
“Een beter inzicht in de drijfveren van mijn collega’s M. en E. Het los kunnen laten van mijn chagrijn over het niet goed met elkaar in gesprek zijn gegaan in beginsel en een veel meer open houding naar E. toe.
Een collega had Mariëtte aanbevolen om dichter tot elkaar te komen en dat is gelukt. Mariëtte is zeer direct, kundig, en helpt voorkomen om te veel aannames doen. Het samen puzzelen maakt de training tot een succes, dat brengt veel meer dan alleen het gepuzzel.
Welke inzichten ik heb meegenomen zijn: luisteren, doorvragen en nieuwsgierig zijn. De praktijk heeft mij nodig wegens mijn directheid en op een gegeven moment ook knopen door hakken, ik moet mijn collega’s meer de ruimte geven om hun input te kunnen geven. We zijn een goed team met z’n drieën, en nog veel meer.”